tisdag 13 mars 2012

Vi är nog bäst på att slösa

Igår sålde vi våran båt. Det första vi gör är att köpa en ny dator.
Och sedan skulle vi köpa vagn, men blev en tvättmaskin..en dyrare än vi tänkt oss.
Så nu får vi lägga undan pengar till lönen kommer och köpa vagnen då.
Men tvättmaskinen ska användas som skötbord också, så får köpa en skötbädd sen bara.
Sedan fick vi ett presentkort när vi köpte maskinen med, på 1500kr.
Så tänkte vi skulle köpa oss en riktig dammsugare för det.Vi har just nu 2 dammsugare. Men det är sånna där billiga som man köper när man flyttar hemifrån för att kunna få upp det värsta. Men efter typ 5 år är det änna dax för en ny.

Någon av dessa tänkte jag
Dammsugare ( tryck på jämför längst ner på sidan)
Den till höger är bäst, men låter mest och drar mest ström. Den till vänster låter mindre,har lite sämre sugeffekt och drar mindre ström. Och den i mitten är snyggast,lika tyst som den till vänster men med snäppet sämre sugförmåga. Plus att den är gjord på återvunna material.

Jag har ju inte berättat om UL:et vi va på i fredags.Bebis mår bra och växer som den ska.
Vi fick inget nytt födelsedatum, men tydligen är jag v.18+5 idag och inte v.18+6 som jag räknat sedan förra Ul. men deras maskiner är la inställda olika med tanke på att det är skottår.
Vi kollade aldrig könet. Vi glömde fråga om hon kunde kolla det, vi va så upptagna med att kolla på bebis.
Men jag känner på mig att det är en flicka. Men det återstår att se. Vi pratade lite om att vi skulle boka UL-tid på privat klinik för att kolla könet. Men vi får se. Vi är himla nyfikna av oss. Men bryr oss inte vad vi får, bara h*n mår bra. Det är ju huvudsaken.

//My

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design