tisdag 29 maj 2012

Föräldrakurs

Igår va jag på första mötet med föräldrakursen.
Himla kul att träffa andra blivande mammor.
Det va rätt blandat med åldrarna. Men de flesta va ju några år äldre. Eller såg i alla fall ut att vara det :)

Igår pratade vi mest allmänt om vad vi förväntade oss av kursen och fick en genomgång av förlossningens ollika stadier och lite kort om lite annat runt förlossningen och hur kroppen fungerar under graviditeten.

Nästa möte ska vi prata mer om förlossningen och olika hjälpmedel och smärtlindring som finns. Ska även se en förlossningsfilm.

Imorgon går jag in i ny vecka. Blir mer och mer spännande ju närmre jag kommer förlossningen. Men även mer och mer nervöst.
Värmen vi haft den senaste veckan har ju varit underbar, men samtidigt hemsk. Har svettats som en tok och fötterna har varit otroligt svullna. Fick köpa mig ett par remsandaler igår. De bästa jag kunde hitta som inte inte kostade över 500kr, va även de billigaste. 99kr gav jag för dom. Barnavdelningen på Stadium. Ett par enkla svarta. Det värsta är att jag kommer vara tvungen att ha strumpor i dom idag, då det är kallare ute. Inte snyggt. Men måste ju ha nåt på fötterna ju :)

Strax bege mig för att träffa en annan gravid, som också är i behov av ett par luftigare skor.


//My

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design