lördag 11 augusti 2012

Då va hon äntligen här

I torsdags morse kom våran älskade Celicia!
Vattnet gick strax efter kl.22 på onsdag kvällen, ca 12timmar senare va hon ute. 52cm lång och 3475g.

Igår,lördag, kom vi hem. Katterna tar det än så länge bra. Iofs verkar dom tävla om min uppmärksamhet.

Det här med att amma är inte det lättaste har jag märkt. Att se till så att bebisen tar rätt tag kan vara himla svårt. Och ont gör det när taget blivit fel. Sår på bröstvårtorna är det absolut värsta jag varit med om.Så sedan igår kväll har hon får ersättning, medan jag försöker få igång mina bröst med hjälp av bröstpump och låter såren att läka.Just nu är brösten stenhårda. Vilket dom ska bli efter några dagar när mjölken rinner till på riktigt.

Men vad jag kände mig dålig igår när jag valde att ge henne ersättning. Tur man har en far och styvmor som kunde komma hit och muntra upp och hjälpa oss.

Kommer att skriva om själva förlossningen när jag har lite mer tid.

//My

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design