lördag 9 juni 2012

Klockan 4.45 den 10 juni

Japp, som rubriken säger. Jag är vaken vid 4tiden (varit vaken en stund). Längre ner på sidan finns lite info om visningar på förlossningsavdelningarna på Mölndal/Östra,Borås och Varberg.

Vet inte vad jag vaknade av, troligtvis va det för att jag va kissnödig. Men kunde inte somna om efter toabesöket. Lite för mycket som började snurra i mitt huvud. Bl a började jag tänka på min föräldrapenning ansökan. Lämnade in mina papper för ca 2 veckor sedan, och jag vet att det tar ca 30dagar innan dom tar sig an mina papper. Men jag tänkte att jag går in och kollar så papperna är regristrerade som inkomna på "Mina sidor". Men icke. Så jag har nu mailat till f-kassan. Så får vi se vad dom säger. Är jag tvungen att åka in med nya papper så får dom se till att komma till mitt ärende snabbare.
Jag vette tusan hur allt det här med föräldrapenning funkar egentligen. Så hade ju vart glad om så lite som möjligt krånglade.

Idag tänkte jag att vi skulle åka till Ullared. Är ju lite som behöver köpas hem. Och vill göra detta innan folk har semester och jag är för otymplig för att orka.
Märker ju nu att det blir jobbigare och jobbigare med magen. Den är mer i vägen nu än tidigare. Men det är inte så konstigt :) Bebis trycker rätt mycket också. Framför allt uppåt på min högra sida, nästan så jag får sparkar i revbenen. Men det blir ju bara trängre och trängre där inne så att det trycker och spänner är ju inget konstigt. Högra sidan av magen är även den sidan som bebis tycker om att ligga och trycka på.

Och nu vaknade även min gäst i magen :) H*n väcker mig än så länge inte på nätterna. Snarare jag som väcker bebis..

Imorgon tänkte jag dra med gubben till visning av Mölndals förlossning. Enda chansen vi har innan det är dax. Hade tänkt gå även till Borås och kolla, men dom har bara ett möte med power point presentation och det börjar kl.15 på tisdag och kl.16.15 har vi föräldragruppen.
Sedan är jag nyfiken på Varbergs förlossning med. Men dom har visningar på tisdagar och torsdagar kl.18 och man måste föranmäla sig. Får försöka få gubben att ta ledigt en fredag inom 2 veckor så att vi kan dra till fasters husvagn en bit utanför Varberg och sova där efteråt.

*Men ni som är intresserade av att gå på visning på Mölndal eller Östra går in här. (tråkigt nog är det bara imorgon som Mölndal har innan semstern. Skiter i Östra, då jag inte vill föda där. )

*Och ni som vill på visning i Varberg går in här.

*Eller om ni vill kolla in Borås pp presentation så kan ni gå in här. Men ni kan lika väl gå in och kolla här känns det som. Där har dom gjort en presentation av förlossningsavdeleningen med lite bilder.

*Gick även in och kollade NÄL(Trollhättan), men dom är redan klara med sina visningar inför sommaren och kommer inte igång igen förrän i september.Men här har ni info om det.

//My

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design