tisdag 3 januari 2012

Bara timmar kvar

Nu är det bara timmar kvar tills vi ska till MVC. Varför är det så spännande när man vet att dom inte kommer att göra något speciellt ändå. Bara prata o kanske ta lite blodprover.
Det är inte förän nästa vecka jag troligtvis kommer fatta på allvar att jag har en bebis i magen.

För vissa stunder känner jag mig gravid, andra inte alls. Om man bortser fr att brösten svällt och mensen inte kommit, så tvivlar jag ibland på att jag är gravid. Alla andra som vet verkar fatta det mer än jag gör. Men det kanske är så det funkar.
Har kommit på mig själv med tårar i ögonen när jag tänker på att jag ska ha bebis. Glädjetårar då så klart. Men även kommit på mig själv att känna en oerhörd rädsla. Jag ska bli mamma. Tänk om jag inte blir en bra mamma, tänk om det blir som i de drömmar jag haft för något år sedan.

Jag drömde att jag tappade bort mitt barn. Och att den skrek men jag kunde inte hitta den. O så låg den under tvätten i soffan.
Har även drömt att jag fått tvillingar. Och dom skrek o där satt jag med båda 2. Det va ingen rolig dröm.

Ska bli kul att se vad man kommer drömma under graviditeten. Har hört om folk som drömt att dom fått troll, eller annat konstigt.



Har vart på biblioteket och lånat böcker också. Skulle låna "Ett barn blir till", men hittade den inte där den skulle stå. Så lånade lite andra böcker istället. En om förlossning,en om hur det är att bli pappa och en annan om hela faderullan :)
Men ska nog önska mig "Ett barn blir till"+ dagboken. Fyller ju år om 2 dagar. Så det tycker jag att jag är värd. Fjäska lite med morsan :)

Nu blir det att laga mat. Magen börjar knorra lite.

//My

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design