söndag 8 januari 2012

Vad ska man välja?

Det är la inget konstig med att jag vill köpa nytt va? Ny barnvagn mm.
Är billigare att låna, men roligare att ha valt själv. Tycker i alla fall jag.
Det är ju för tidigt att köpa något större än. T ex barnvagn,skötbord mm.
Men att titta tycker jag bara är nyttigt, då vet man ju till slut vad man är ute efter.

Hittade ett paket på vagn+bilstol som verkade enkelt att använda.
En Cresent Easy Duovagn. Bra pris.
Men den vagnen jag egentligen fastnade för va Phil and Ted´s Promenade som dessvärre inte verkar finnas i Sverige och som i så fall skulle vara lite dyrare än jag hade tänkt mig. Läste på någon blogg att den låg på 849,99USD, vilket är ca 6200kr i SEK.

Sen kommer vi till skötbord. Jag har dragit upp med min sambo om att vi borde skaffa en tvättmaskin, och då kan vi använda den som skötbord. Vårat badrum är väldigt trångt.
Egentligen hade jag velat ha Hemsvik och/eller Spoling.
Men Hensvik är både för högt och för brett för att funka i vårat badrum. För högt eftersom det sticker ut en kran för tvättmaskin i dålig höjd. Och spoling känns som ett skötbord som är bra att ha av någon anledning. Innan jag blev gravid så köpte jag en skötväska i samma serie, den skulle utgå så den kostade nästan ingenting. Och jag va ju fast besluten av att den skulle komma till användning inom snar framtid.

Det jag är mest rädd för är att jag kommer ha missat något. Men har jag det mest nödvändiga hemma sen när bebis kommer, så är det ju inga problem. Går ju att fixa det man missat i efterhand.
Just nu skulle jag vilja ha 20 000 som jag kan handla hem bebis saker för. Säng+tillbehör,vagn+tillbehör,bilstol mm. Egentligen så skulle jag behöva mer om jag skulle kunna köpa den säng jag vill ha. Dvs Stokke´s Sleep. Den är praktisk och snygg. Men ska man ha hela paketet så ligger den på ca 8000kr.

Sen har jag suttit och kollat in lite bärselen på en kinesisk grossist/ebay sida.
Och har hittat några som följer europeiska krav. Och dom kostar högst 300kr styck.
Blir nog att skicka efter en sådan om nån månad eller 2. Tar ju upp till 30dagar att få hem den. Kan ta längre tid också. Om någon är intresserad och bor i Göteborgstrakten så kan vi ju skicka efter ihop, ju fler desto billigare. Bara att maila mig eller slänga in en kommentar så kontaktar jag dig.
Min mail my.side.of.the.story@gmail.com

//My

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design