torsdag 19 januari 2012

Vecka 11

Jupp, då gick jag alltså in i vecka 12 igår. Idag är jag v.11+1 gången.





Detta står om vecka 11 på babycenter.com.


Nu är bebisens sitthöjd ungefär 4 cm. Alla kroppsdelar finns med, från tandanlag till tånaglar och fingrar och tår har nu separerats helt. Bebisen rör sig massor och sparkar och sträcker på sig. Det ser nästan ut som vattenbalett och ju mer fostret utvecklas, desto mer rör det sig. 

Merparten av den kritiska utvecklingen kommer att klinga av under de kommande veckorna. Bebisens huvuduppgift de kommande sex månadernas är att bli större och starkare, så att den kan klara sig utanför livmodern. 

Slutet av första trimestern närmar sig nu. Du kanske har fått en mörkare pigmenterad linje som kallas linea nigra mellan naveln och blygdbenet. Det är inte ovanligt att det bli svårare att sova nu. Läs varför din nattsömn kan bli störd.

Egna kommentarer. Jag har inte fått någon mörkare linea nigra. Men som ni säkert läst i tidigare inlägg så har la sömnen störts av drömmar. I morse vaknade jag av att jag drömde något jätte konstigt som jag själv inte fattade riktigt. Och den är svår att återberätta eftersom det inte fanns någon röd tråd att följa och inte heller någon mening med den. Men kortfattat så va jag på nåt konstigt ställe med massa konstiga djur och människor. Och genom att stänga en dörr så va det några i vårat team som genom någon förbannelse ville döda mig eller nåt. Sen så skulle vi sova i ett jätte stort hus. Innan jag ska in i mitt sovrum kommer en gammal klasskamrat fram,slår mig på handen och säger att han hatar mig :/ Väl inne i mitt rum så har jag en balkong/terass/trädgård med leoparder eller nåt liknande. O mitt i allt finns en liten pojke som ser ut som en leopard fast han går på 2 ben och har en kropp som en pojke. Och han är helt galen och vill döda mig. Så jag tar hans huvud och kastar i väg det och hans kropp springer efter. Så då rymmer jag. Och så vaknar jag.

//My

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design