tisdag 17 januari 2012

Låt barn vara barn

Fy tusan vad jag är seg,trött,orkeslös. De senaste dagarna har varit himla trötta. Jag orkar ingenting. Och jag mår illa till och från. Skolan började igår, men jag var för trött och orkeslös igår morse för att komma upp. O nu i morse somnade jag om när jag skulle gå upp. Tur va la att jag inte missade någon föreläsning idag, men segt ändå. Har tenta om mindre än 2 veckor. Och den kommer gå åt helvete om jag inte får igång mitt pluggande.

Läste en artikel och såg ett klipp om det där programmet med småflickorna som ska bli modeller. Mammor och Minimodeller.
Artikel . Se programmet på TV3Play
Och innan jag ens sätt programmet så är jag oförstående för hur en förälder kan göra så mot sitt barn.
Visst att en 8åriga flicka kan tycka om att bli fotograferad efter att ha gjort sig fin. Men att en mamma ska stå och trycka på och försöka göra henne till topp modell i så tidig ålder är ju sjukt. Låt ungen vara barn. Och leka fotomodell i så fall.

En sak jag just kom att tänka på. Alla barnmodeller i t ex H&M katalogen, varför är det ingen som rasar mot det. Vissa av dessa barnen har med säkerhet en förälder som lever ut sin dröm genom barnet och pushar på som en bulldoozer.

Barn ska få vara barn!

//My

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Free Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design